Blog kulinarny

Dylematy jedzeniowe

34Smacznie, zdrowo, syto czy kalorycznie?Jedzenie to dla wielu ludzi męka. Pewnie wielu z nas ciężko jest wyobrazić sobie kogoś, kto nie lubiłby jeść, kto nie miałby za bardzo apetytu, kto nie pochłaniałby jedzenia z ogromna przyjemnością lub robił to, ale tylko w kwestii kilku wybranych produktów. Jednak są tacy ludzie. Są również tacy którzy jedzą właściwie wszystko w ogromnych ilościach. Jednak bez względu na podejście do jedzenia każdy z nas ma pewne dylematy dotyczące tegoż oto jedzenia. Wbrew pozorom, nawet ludzie, którzy jedzą dużo niejednokrotnie zastanawiają się właściwie co zjeść i czy to co chcą zjeść na pewno będzie dla nich najlepsze. Każdy z nas ma bowiem na względzie to, co mówią wszyscy o zdrowym odżywianiu, o tym, żeby jeść tak aby dostarczyć organizmowi to co potrzebne i żeby dobrze sobie radził z trawieniem, a nie zapychać żołądka tak zwanymi śmieciami. Jak więc jeść zdrowo, jak jeść żeby smakowało, jak jeść, żeby nie trzeba było odmawiać sobie ulubionych produktów i jak jeść tak, żeby po prostu się najeść? Te dylematy towarzyszą każdemu, bowiem każdy jedzenie zna i każdy jedzenia się tyka codziennie. Zdrowe i sycące? Wiadomo, że warzywa są zdrowe, że powinny być tak samo jak owoce w sporej części podstawowym składnikiem naszego jedzenia w ciągu dnia, ale niestety większość z nas nie przywiązuje do tego wagi. Wydaje się, że wszystko nie dlatego, że nikt z nas warzyw nie lubi bo przecież je lubimy. Chodzi bardziej o to, że nie mamy pomysłu na to, aby jakoś je ze sobą połączyć, a jedzenie samego ogórka czy pomidora wcale nie jest przyjemnością. W takim wypadku bardzo dobrym rozwiązaniem jest po postu zaznajomienie się z różnymi przepisami na sałatki warzywne, bowiem to może być po prostu nasze wybawienie. Dziwne? A jednak rzeczywiście tak może być. Sałatki warzywne są wspaniałe, bowiem działanie warzyw jest dobre. Warzywa są sycące, przede wszystkim dla ludzi, którzy je lubią. Co dalej.. warzywa przyspieszają przemianę materii, powodują, że nasze trawienie przebiega znacznie lepiej. Dalej… warzywa są po prostu niskokaloryczne, dlatego są bezpieczne dla ludzi którzy dbają o linię, szczególnie dla nich.

Tagi: , , , , , , ,