Blog kulinarny

Wpisy z Luty, 2011

Czekolada mleczna

51Dodatek mleka czyni cuda Czekolada mleczna różni się od czekolady gorzkiej. Zawiera znacznie mniej kakao. Oscyluje to maksymalnie do wartości 30%. Stosuje się najczęściej mleko w proszku, dlatego że charakteryzuje się stosunkowo długim czasem przechowywania i łatwiej osiągnąć pożądaną konsystencję. Mleko w proszku ułatwia także wymieszanie się składników. Eliminuje się nadmiar wody, która naturalnie występuje w mleku świeżym. Tym samym produkt charakteryzuje się jaśniejszym kolorytem i lżejszą konsystencją. Nie jest taka twarda, jak czekolada gorzka. Dzięki obecności mleka nie nadaje się do wykorzystania w kuchni. Bardzo szybko się roztapia, a mleko zawarte w tabliczce bardzo szybko ulega brązowieniu nieenzymatycznemu, co powoduje charakterystyczny zapach, kolor i smak. Ponadto czekolada gorzka wpływa pozytywnie na serce, chroni układ krwionośny. Ułatwia relaks. W średniowiecznej Europie i krajach Ameryki Łacińskiej była uważana za afrodyzjak. Zresztą do dzisiaj naukowcy podkreślają jej walory pod kątem zwiększenia zadowolenia z życia seksualnego osób, które spożywały co najmniej tabliczkę dziennie. Ponadto gorzka czekolada jest stosunkowo uboga w kalorie w porównaniu z pozostałymi typami czekolady. Nadzienie, orzech, a może migdał? Pierwsza bombonierka powstała w Wielkiej Brytanii w połowie XIX wieku. Nadzienie będące w czekoladzie bądź czekoladce może być różnorodne. Nawet można zasugerować, że wybór nadzienia jest bardziej skomplikowany niż dobór składników do czekolady. Najbardziej popularne jest to o smaku migdałów lub czekoladowe (paradoksalnie czekolada w czekoladzie). Do produkcji smakołyków z masą w środku wykorzystuje się czekoladę najczęściej mleczną. Jest parę innowacyjnych firm, które zaproponowały konsumentom czekoladę gorzką. Efekt jest pozytywnie zaskakujący. Obecnie naukowcy w Stanach Zjednoczonych eksperymentują z nadzieniem warzywnym. Ma to związek ze spadkiem spożycia warzyw przez dzieci i czekolada z nadzieniami tego typu ma być remedium na tego typu problemu. I tak stworzono produkt z nadzieniem marchewkowym. Furorę za oceanem zrobiła czekolada z nadzieniem szpinakowym. Obecnie eksperymentuje się z kalafiorem i ogórkiem. Wielu koneserów tego magicznego produktu jest zdegustowanych i zapowiadają bojkot tych wyrobów.

Tagi: , , , , , , , , ,

Cholesterol HDL

13W walce z cholesterolem wielkim współmierzeńcem człowieka może okazać się błonnik. Ogólnie wiadomo, że najwięcej błonnika zawierają świeże owoce i warzywa. Jednak mało kto wie, że niewyczerpanym źródłem błonnika jest owies. A w szczególności otręby owsiane. Otóż otręby owsiane składają się głównie z rozpuszczalnego błonnika roślinnego i to przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu. Zbawienny dla ludzi z hipercholesterolemią jest fakt, że otręby owiane obniżają poziom całkowitego i złego cholesterolu, nie obniżając przy tym poziomu dobrego cholesterolu. Otręby owsiane można jadać wraz z jogurtem lub dodając je do sałatek owocowych. Zwiększone spożywanie otrąb owsianych powoduje zwiększone wydalanie z organizmu kwasów żółciowych, wytwarzanych przez wątrobę z cholesterolu. A skoro więcej organizm tych kwasów wydali, to więcej wątroba musi ich naprodukować, wykorzystując cholesterol wyciągany z krwi naszego krwionośnego układu. I w ten sposób kółko się zamyka. Tak więc warto przekonać się do spożywania otrębów owsianych. Powszechnie uważa się, że HDL stanowi naturalną ochronę przed szkodliwym działaniem LDL-u. Ta funkcja ochronna polega na tym, że frakcja cholesterolu zwana HDL-em ściąga z naszych naczyń krwionośnych ten zły cholesterol. Tak więc im wyższy będziemy mieli poziom HDL-u we krwi, tym nasze serce w naturalny sposób jest lepiej chronione przed chorobą niedokrwienną. Naukowcy twierdzą, że HDL zabiera zły cholesterol ze ścianek naszych naczyń wraz z innymi tłuszczami i przenosi je do wątroby. Tam są one przetwarzane i wydalane z organizmu przez przewód pokarmowy. Dlatego też powinniśmy bardzo dbać o poziom tego dobrego cholesterolu w naszej krwi. W tym celu zaleca się wypijanie dziennie jednej lampki czerwonego wytrawnego wina. Ponadto dobrze robią wszelkiego rodzaju preparaty zawierające lecytynę. Jednak ostrożnie z żółtkami jajek, które też zawierają lecytynę. Z naturalnych produktów zbawienny wpływ mają też włoskie orzechy. Tak więc dbajmy w szczególny sposób o poziom tego dobrego cholesterolu.

Tagi: , , , , , , , , ,

Cholesterol LDL

210Ta frakcja cholesterolu jest powszechnie uznawana za głównego złoczyńcę w naszym układzie krwionośnym. To właśnie podwyższony poziom tej frakcji cholesterolu powoduje występowanie choroby wieńcowej. Jest to następstwem zmian miażdżycowych zachodzących w naszym układzie krwionośnym. To ta frakcja cholesterolowa odpowiada za osadzanie się na ściankach naszych naczyń tzw. złogów cholesterolowych, czyli mieszanki cholesterolu, zagęszczonego wapnia i innych substancji. Te złogi cholesterolu nazywane są również blaszkami miażdżycowymi. Stąd też choroba ma nazwę miażdżycy naczyń krwionośnych. W konsekwencji prowadzi to do choroby wieńcowej serca. Nazwa wieńcowa stąd, iż proces miażdżycowy szczególnie intensywnie toczy się w tętnicach wieńcowych, których zadaniem jest doprowadzanie krwi do serca.. Tak więc im wyższy poziom tego LDL- u, tym większe ryzyko zachorowania na tego typu chorobę. Ponieważ proces chorobowy przez długi czas toczy się w sposób niezauważalny, dlatego lepiej kontrolować poziom tej frakcji cholesterolu, by w porę zaradzić. Człowiek, który ma zaburzoną gospodarkę cholesterolową organizmu powinien przez cały czas stosować dietę niskocholesterolową. Powinna to być dieta uboga w tłuszcze zwierzęce, bogata w błonnik. Warto wzorować się na diecie śródziemnomorskiej. Osoba z takimi problemami powinna spożywać tylko pieczywo pełnoziarniste. Z nabiału wskazane są chude sery, chude mleko i chude jogurty. Zupy należy spożywać nie zagęszczane i nie zabielane śmietaną, przygotowane na chudym mięsie. Najbardziej wskazane są tłuste morskie ryby. Ponadto można stosować mięso drobiowe bez skóry, cielęcinę, dziczyznę i mięso królika. Owoce i warzywa można stosować bez ograniczeń. Łasuchom zaleca się sorbety, galaretki, sałatki owocowe. Bardzo wskazane są orzechy włoskie. Zaleca się niestosowanie cukru i soli. W zamian do potraw należy stosować sporą ilość ziół, najlepiej świeżych. Wskazana jest też lampka czerwonego wina od czasu do czasu. Duża ilość spożywanego błonnika pomaga pozbyć się z organizmu nadmiaru cholesterolu.

Tagi: , , , , , , , ,

Pomidory

48Pomidory zaliczane są do warzyw. Są małej wielkości jak i dużej wielkości. Pomidory są koloru czerwonego. Można je kupować tylko za kilogram. Te warzywo kosztuje około cztery złote za kilogram. Można z pomidorów robić sałatki warzywne. Można je przygotować jak kto chce i woli, to już od nas zależy. Z pomidorów możemy zrobić zupę pomidorową. Można sobie zrobić śniadanie z pomocą pomidorów. Należy przygotować wybrany przez siebie rodzaj chleba, posmarować ten chleb masłem śmietankowym i na te masło śmietankowe nałożyć parę plasterków pomidora. tego pomidora można sparzyć, aby nam skórka w gardle nie odstawała od tego pomidora. A jeśli chodzi o sparzenie to należy zagotować wodę i gorącym wrzątkiem polać pomidora. Dużo osób także próbuje pomidora bez żadnych kanapek. Pomidory są bardzo zdrowe dla ludzi, a także bardzo pożywne. Pomidory rosną tam, gdzie sobie posadzimy. Nawet w naszym ogródku są pomidory. Pomidory są dodawane do różnych przekąsek. najważniejszym składnikiem właśnie dla nas są pomidory. Sałata zalicza się do jednych ze znanych warzyw. Sałatę jak ktoś posadzi u siebie w ogródku to może urosnąć i stamtąd może mieć te warzywo. A jak nie ma w ogródku to można kupić. Sałatę są różnej wielkości. Są zarówno małe sałaty, jak i duże sałaty. Te sałaty mają kolor zielony. Sałata to warzywo, które jest dodawane do różnych sałatek. Sałata kosztuje przeważnie około dwa złote za sztukę. Nigdy nie jest sprzedawana na kilogram. Sałata jest ważnym warzywem dla każdego człowieka, a dlaczego, a dlatego, że jest bardzo zdrowe i pożywne dla naszego organizmu. Sałata jest podawana do różnych potraw. W każdym sklepie spożywczym są spotykane sałaty, a także możemy spotkać sałatę w różnych supermarketach. Sałata jest to warzywo, które jest istotnym składnikiem dla nas. Sałatę można kroić za pomocą noża. Sałata ma także dużo witamin w sobie. A te witaminy są bardzo dużo potrzebne przeważnie dzieciom i młodzieży, które są dla nich bardzo ważne. Sałatę robimy w różnych postaciach, używamy ją razem ze śmietaną. Włoszczyzna jest jednym ze znanych warzyw. Te warzywo kosztuje w granicach od dwóch złotych do czterech złotych. W skład włoszczyzny wchodzi między innymi marchew, pietruszka, seler, por, koperek. Ta włoszczyzna jest dodawana do różnych zup, potraw. A przede wszystkim ta włoszczyzna, te warzywo jest dodawane do sałatek warzywnych. Ta włoszczyzna w sklepie jest owinięta siatką, aby te warzywa nie wypadły. Te warzywa są bardzo zdrowe i pożywne dla każdego człowieka. Jeśli chodzi o sałatki warzywne to marchew, pietruszkę, a także seler, por, koperek gotujemy na miękko, a potem kroimy na drobne kostki. Trzeba pamiętać, że włoszczyzna w każdym innym sklepie kosztuje nie tyle samo, ma inną cenę. Włoszczyzna jest sprzedawana w sklepach tylko za sztukę. Pietruszka jest białego koloru i także jest bardzo zdrowa dla naszego organizmu. Także seler jest takiego samego koloru jak pietruszka i jest bardzo przydatna dla naszego zdrowia, a szczególnie jest ważna dla dzieci i młodzieży. Te wszystkie składniki należą do włoszczyzny.

Tagi: , , , , , , , , ,